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Author Topic: BSMOD CVARLIST  (Read 614 times)

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BSMOD CVARLIST
« on: May 21, 2020, 01:55:12 AM »
Command Variables unique to BSMOD (I believe).
Current ver: v0.4a Stable
Updated: 7/21/20 or 7/21/20



+bullettime                              : cmd      :                  :
-bullettime                              : cmd      :                  :
+dropweapon                              : cmd      :                  :
-dropweapon                              : cmd      :                  :
+firemode                                : cmd      :                  :
-firemode                                : cmd      :                  :
+gordonkick                              : cmd      :                  :
-gordonkick                              : cmd      :                  :
+gordonpee                               : cmd      :                  :
-gordonpee                               : cmd      :                  :
sk_bullsquid_dmg_bite                    : 15       : , "sv"           :
sk_bullsquid_dmg_whip                    : 25       : , "sv"           :
sk_bullsquid_health                      : 120      : , "sv"           :
sk_combineguard_health                   : 800      : , "sv"           :
sk_cremator_burn_duration                : 1        : , "sv"           :
sk_cremator_dmg_immo                     : 0        : , "sv"           :
sk_cremator_health                       : 200      : , "sv"           :
sk_cremator_immolator_beamsprite         : 0        : , "sv"           :
sk_cremator_immolator_beamwidth          : 2        : , "sv"           :
sk_cremator_immolator_color_b            : 0        : , "sv"           :
sk_cremator_immolator_color_g            : 255      : , "sv"           :
sk_cremator_immolator_color_r            : 0        : , "sv"           :
sk_cremator_max_range                    : 950      : , "sv"           :
sk_Houndeye_dmg_blast                    : 25       : , "sv"           :
sk_Houndeye_health                       : 80       : , "sv"           :
sk_zombie_assassin_dmg_bite              : 25       : , "sv"           :
sk_zombie_assassin_dmg_spit              : 15       : , "sv"           :
sk_zombie_assassin_dmg_whip              : 35       : , "sv"           :
sk_zombie_assassin_health                : 300      : , "sv"           :
sm_bullettimesim_timescale               : 0        : , "a", "sv"      : Timescale of bullet-time
sm_gordon_block_bulletreflectchance      : 0        : , "a", "sv"      : Chance to reflect bullets onto attacker
sm_gordon_block_bulletreflectscale       : 0        : , "a", "sv"      : How much % of damage to return to attacker
sm_gordon_block_scale                    : 0        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_kickdamage                     : 10       : , "a", "sv"      :
sm_gordon_kickdoor                       : 1        : , "a", "sv"      : DataType <int> : 0 = Don't do anything, 1 = Open doors, 2 = Break doors
sm_gordon_kickfirerate                   : 0        : , "a", "sv"      : Firerate for kicking
sm_gordon_kickpowerscale                 : 1        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_kickpowerstomp                 : 0        : , "a", "sv"      : 1 means surrounding area of gordon gets affected
sm_gordon_kickstun                       : 1        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_kickunfreezephysics            : 0        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_pee_forcescale                 : 1        : , "a", "sv"      : Depending on your choice, Gordon can have a pea shooter or a water cannon.
sm_gordon_pee_magic                      : 0        : , "a", "sv"      : Rainbows!
sm_gordon_punchdamage                    : 6        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_punchfirerate                  : 0        : , "a", "sv"      : Firerate for punching
sm_gordon_punchforce                     : 0        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_suitlessskin                   : 2        : , "a", "sv"      :
sm_gordon_suitskin                       : 0        : , "a", "sv"      :
sm_gore_damage_gibs                      : 1        : , "a", "sv"      : Spawns bone gibs and brain matter when being shot
sm_gore_gib_caloriecount                 : 1        : , "a", "sv"      : DataType: int  How much health the gib gives you on eating.
sm_gore_gib_candestroy                   : 0        : , "a", "sv"      :
sm_gore_gib_caneat                       : 1        : , "a", "sv"      : DataType: bool  If 1, on use, player will eat the gib. Otherwise, just pick it up.
sm_gore_gib_eatsound                     : 0        : , "a", "sv"      : DataType: const char*  Eat gib sound.
sm_gore_gib_healthpoints                 : 50       : , "a", "sv"      :
sm_gore_gib_throwpowerscale              : 1        : , "a", "sv"      :
sm_gore_gibhealth                        : 100      : , "a", "sv"      :
sm_gore_instagib                         : 0        : , "a", "sv"      : DataType: bool  If damage taken is above NPC's health, gib immediately.
sm_killmove_chance                       : 0        : , "a", "sv"      : Chance to perform killmove on NPC. 1 = Always, 0 = Never, 0.5 = 50% chance, etc.
sm_killmove_flash                        : 1        : , "a", "sv"      : Show blue flashes on stunned NPCs
sm_killmove_outline                      : 1        : , "a", "sv"      : Show blue outline on stunned NPCs
sm_npc_ffretaliation                     : 0        : , "a", "sv"      : DataType: bool             Input: 0 or 1            Ally you shot, will hate you.
sm_npc_ffretaliation_count               : 5        : , "a", "sv"      : DataType: integer                Input: Any positive whole number            How many bullets you can pump into ally before he
sm_npc_footstumble                       : 1        : , "a", "sv"      : DataType: int          Input: 0 or 1          Turns on stumble animations when shot in the foot for NPCs (if any).
sm_npc_gruntbirthdayparty                : 0        : , "a", "sv"      : Headshot kills lead to glorious celebrations.
sm_npc_has_deathanimation                : 0        : , "a", "sv"      : DataType: float          Input: 0.0 - 1.0          Turns on death animations for NPCs (if any).   Higher number, higher chance.
sm_player_allow_speech                   : 0        : , "a", "sv"      : allow player sounds
sm_r_muzzledynamiclight                  : 1        : , "a", "cl"      :
sm_r_prettytracers                       : 1        : , "a", "sv"      : Turns on prettier tracers for all weapons (Not really accurate though)
sm_ragdoll_bleed                         : 0        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_collision_type                : 11       : , "a", "sv"      : DataType: int           Input: 0 - 30           Sets the collision group of ragdolls:     0 : Everything          1 : IDK     
sm_ragdoll_convulsion                    : 0        : , "a", "sv"      : DataType: float          Input: 0.0 - 1.0          Chance of ragdoll convulsion.       Higher number, higher chance.
sm_ragdoll_damper                        : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_dragcoefficient               : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_inertia                       : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_jointfriction_scale           : 0        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_jointrotation_max             : 0        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_jointrotation_min             : 0        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_massscale                     : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_physforce                     : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_rotdamper                     : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_rotintertial_limit            : 1        : , "a", "sv"      :
sm_ragdoll_zvector                       : 0        : , "a", "sv"      :
sm_use_barney_hl2_model                  : 1        : , "a", "sv"      : If yes, uses HL2 Barney model all the time and only Ep1 maps will use the correct Barney. Otherwise use Ep1 Barney in all maps
sm_use_mossman_hl2_model                 : 1        : , "a", "sv"      : If yes, uses HL2 Mossman model all the time and only Ep1 maps will use the correct Mossman. Otherwise use Ep1 Mossman in all ma
sm_use_vortigaunt_classic_model          : 0        : , "a", "sv"      : If yes, uses classic, pre-orange box Vortigaunt model
sm_weapon_ak47_meleedamage               : 5        : , "a", "sv"      : Melee damage for ak47
sm_weapon_dubstepgun_material            : 0        : , "a", "cl"      :
sm_weapon_fletchrifle_damage             : 4        : , "a", "sv"      :
sm_weapon_fletchrifle_explodedamage      : 12       : , "a", "sv"      :
sm_weapon_fletchrifle_exploderadius      : 128      : , "a", "sv"      :
sm_weapon_fletchrifle_speed              : 2000     : , "a", "sv"      :
sm_weapon_infinityammo                   : 0        : , "a", "sv"      : int; 0 or 1; Infinite ammo
sm_weapon_ironsightwalkspeed             : 80       : , "a", "sv"      :
sm_weapon_kar98k_meleedamage             : 30       : , "a", "sv"      :
sm_weapon_mp40_meleedamage               : 10       : , "a", "sv"      : Melee damage for mp40
sm_weapon_scissors_damage                : 40       : , "a", "sv"      :
sm_weapon_scissors_decrementammotype     : 0        : , "a", "sv"      :
sm_weapon_scissors_maxreflection         : 5        : , "a", "sv"      :
sm_weapon_scissors_speed                 : 100      : , "a", "sv"      :
sm_weapon_shovel_stab_damage             : 100      : , "a", "sv"      : float; Set shovel stab damage
sm_weapon_shovel_stab_force              : 1        : , "a", "sv"      : float; Set shovel stab force
sm_weapon_shovel_swing_damage            : 40       : , "a", "sv"      : float; Set shovel swing damage
sm_weapon_shovel_swing_force             : 1        : , "a", "sv"      : float; Set shovel swing force
toggle_ironsight                         : cmd      :                  :
+togglesights                            : cmd      :                  :
-togglesights                            : cmd      :                  :
+unarmed                                 : cmd      :                  :
-unarmed                                 : cmd      :                  :
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